GILI GEDE, LOMBOK i inne przygody podczas tygodniowych wakacji po egzaminach półsemestralnych

GILI GEDE

Od początku wiedziałam, że mój samotny wyjazd na skuterze na Lombok musi skończyć się na Gili Gede. Wypatrzyłam sobie tą wysepkę jakiś czas temu. To alternatywa dla wysepek Gili, na które podążają wszyscy odwiedzający Bali.

Ale zanim tam dotarłam, pojechałam sprawdzić czy Kuta Lombok zmieniła się przez 5 lat, odkąd byłam tam ostatni raz… oraz opatrzyć rany obdrapanej Magdalence, która poślizgnęła się na piachu i zaliczyła glebę na skuterze.

Kuta Lombok nie zawiodła mnie swoimi widokami i pięknymi plażami. Dokladnie tak, jak zapamiętalam to miejsce z przed kilku lat.

Lombok

To miejsce jest dzikie, pełne surferów, beach boysów – lokalesów polujących na białą pannę, pancioszek sprzedających sarongi, dzieciaków sprzedających branzoletki, kokosów oraz jest niebezpieczne po zmroku, bo ludzie z okolicznych wiosek, co nie kumają, że na turystach da się zarobić, czają się, że na piaskowej, dziurawej drodze, żeby ukraść przejeżdżającym surferom skuter… ale mimo wszystko warto pobyć chwilę w tamtejszych okolicach.

Jednego dnia pojechałyśmy z Magdą na Pantai Pink, czyli różową plażę. Droga przez ostatnie 10km wygląda jak szwajcarski ser z dziurami, a ostatni zjazd na plażę stromy, że hoho… lokalny chłopaczek kazał mi zjechać do plaży, zabrał Magdę do siebie na skuter, a ja udawałam, że to oczywiste, że umiem zjechać stromą piaskową drogą… cały czas zastanawiałam się czy ja bedę umiała podjechać z powrotem…

Ale nagroda była cudna…

Lombok

Napotkałam tam przeciwnego Niemca, co miał ojca Indonezyjczyka i nie mówił po indonezyjsku… wybraliśmy się razem na wycieczkę snorkową. Przeciwna to była wycieczka, na której to ja – blondzia z Polski, tłumaczyłam niemco-indonezyjczyka z angielskiego na indonezyjski… Chłopak był bowiem bardzo otwarty, cały czas pytał o coś pana łódkowego i jego pomocnika, a oni przychodzili do mnie i pytali co on mówi… absurdalna historia, uzgodniliśmy, że kolega się jednak od taty trochę indonezyjskiego poduczy, bo przecież krew jego indonezyjska jest i powiedziałam, że ja bym zabiła za taką możliwość jaką on ma mając rodzinę w Indonezji, więc musi to wykorzystać :)

a oto wspomniany kolega:

fuji1-6

Po trzech dniach zabrałam naszą pacjentkę na Gili Gede… na nasze szczęście na plaży w Kucie spotkałyśmy chłopaka, który przeprowadzał ze mną wywiad (często studenci indo uczelni przeprowadzają z nami wywiady), i okazało się, że pochodzi z Gili Gede.. dał nam namiary na Pak Anton, właściciela dwubungalowego home stay’a o nazwie „Warung Pelangi”

GILI GEDE

Szybko zorganizowaliśmy się i Agnes z Christianem dołączyli do nas jeszcze tego samego wieczoru.
Przez 4 dni byliśmy jedynymi białasami na wyspie.

Wyspa okazała się dokładnie tym, czego szukałam… takie Galo – Galo, ale bliżej Bali i z trzema wioskami i lokalną, miłą ludnością. Cofnęliśmy się w czasie i rozwoju… brak prądy (tylko kilka godzin wieczorem), słona woda i stosy kokosów.

Wyspę można obejść w pół dnia… zatrzymując się na kąpiel, kokosa, albo rozmowę z lokalsami…
Ludzie są tu ciekawi Ciebie i trochę indonezyjskiego ułatwia kontakt. Dzieciaki podbiegają i proszą o zdjęcie tylko po to, żeby obejrzeć potem na podglądzie czy dobrze wyszły.

fot. by Magda

Na wyspie jest mnóstwo rzeczy do roboty… zbieranie muszelek i telefonowanie do siebie za pomocą dużych sztuk było naszym ulubionym zajęciem.

GILI GEDE

Gili Gede to zdecydowanie wielka wiocha (słowo to w moich ustach zawsze jest komplementem, bo jestem wieśniarą i kocham wiejskość). Można tu znaleść mnóstwo miejsc do siedzenie i gapienia się, a zdjęcia można robić w nieskończoność.

Mnóstwo zwierzątek

rafa koralowa

wycieczki snorkowe

kraby kokosowe

łódeczki

przepiękne zachody słońca

A wszystko to 4 godziny promem z Bali i godzinkę na skuterze :)